Sunday 18 August 2013

hari raya 2013

assalamualaikum..

selamat hari raya maaf zahir dan batin..
tahun ini hari raya yang diraikan agak tidak meriah seperti sebelumnya,
jika sebelum ini preparation agak best dengan aktiviti memasak, kemas rumah, dan baking...selalunya saya lah yang selalu buat kek walaupun tak sedap sangat :) biasa buat kek coklat atau kek pelangi..kalau rajin sempat juga saya baking kek lapis masam2 manis..kek masam2 manis ni actually malas nak buat sebab kena bakar/kukus layer by layer so take time kat situ:( Tahun ni langsung tak ada kek home made yang ada kek lapis sarawak sahaja.

Before cerita mengenai hari raya jom imbas kembali how saya balik kampung???ok first time saya drive balik kampung ke Perlis and its took approximately 5hrs  utk smpai kampung..dari jam 830 sampai 1petang macam tu..alhamdullillah dalam takut-takut selamat juga sampai ke kampung untuk beraya. Perjalanan balik ke kampung tidak berseorangan tetapi ditemani oleh anak saudara yang tidur sahaja sepanjang jalan ..

Raya kali ni lain macm sikit sebabnya saya boleh keluar sendiri untuk beli barang dan duit jugak banyak habis macam air :))  A day before raya sempat lagi p Kangaq beli tikar request dr my sis nak tikar baru utk raya..ala tikar murah 4gulung RM100.. hehe
ha ini  tikarnye dr Google


alhamdullillah tahun ini dapat lagi solat hari raya di Masjid seperti tahun lepas tetapi suasananya tidak meriah seperti sebelum ini. aktiviti kunjung mengunjung seperti biasa dan menu pagi raya dirumah tahun ini adalah nasi tomato,ayam masak merah,ketupat palas, gulai daging,  dan bihun sup disamping kuih raya semestinya.
jalan-jalan beraya
niece and nephew
Eldest Sister dan siketot nak beraya ke kampung ayahnya
niece and nephew hari raya pertama
si Fauzan siap bawak balik broadband dia tapi kedekut ye nk share password dgn maksu!lupa katanya
so xdapat duit raya

  P/s: Cerita raya banyak tapi malas nak taip sekian tq Bye:)






No comments :

Post a Comment